سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداى سبحان پاداش را در طاعت نهاده است و کیفر را برابر معصیت تا بندگان خود را از عذابش برهاند و به بهشت خویش راند . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :13
بازدید دیروز :6
کل بازدید :23971
تعداد کل یاداشته ها : 13
103/2/15
2:52 ع

بسیاری از کاربران رایانه هنگام استفاده با مواردی مواجه می شوند که شاید علت آن -حداقل برای آن کاربر- نامعلوم باشد. هنگ کردن، گیر کردن و گاهی Restart شدن رایانه می تواند در کار یا ذخیره داده های شما اختلال ایجاد نماید.

در این مقاله به بررسی تعدادی از این موارد می پردازیم:

1- اگردرمرحله ورود به Windows سیستم Restart شود، اشکال می تواند مربوط به Power باشد که آن قدرت روشن نگهداشتن سیستم را ندارد.


 

2- اگر پیش از ورود به محیط DOS سیستم Reset شود، می تواند نشانگر این باشد که فن CPU مشکل دارد و قادر به خنک کردن فن نیست.

 

 

-از بین رفتن خاصیت انتقال حرارت خمیر سیلیکون روی پردازنده است که نمی تواند به شکل صحیح، حرارت پردازنده را به هیت سینک و خنک کننده منتقل کند. در سیستم هایی که چند سالی از عمر آنها می گذرد، چنین مسئله ای بسیار طبیعی است و به طور معمول پس از چند دقیقه کار عادی با سیستم، شاهد خاموش شدن ناگهانی آن خواهید بود. در این شرایط باید یک خمیر سیلیکون مرغوب و با کیفیت از بازار تهیه کنید که ارزان ترین نمونه های با کیفیت، قیمتی در حدود 12 هزار تومان دارند. سپس درب کیس را باز کرده و خنک کننده پردازنده را از روی پردازنده جدا کنید

قرار دادن خمیر حرارتی روی پردازنده به صورت یک نقطه، مشکلی در کارایی به وجود نمی آورد و پس از نصب خنک کننده، به شکل زیر خمیر حرارتی در اثر حرارت و فشار هیت سینک، به طور کامل روی سطح پردازنده را پوشش می دهد. البته باید دقت کنید که مقدار خمیر مورد استفاده، کمتر یا بیشتر از حد استاندارد نباشد.  در صورتی که پس از انجام این مراحل، حرارت به نسبت بالایی داخل کیس شما وجود دارد، با نصب تعدادی فن روی خروجی و ورودی های کیس، تهویه هوا را بهبود بخشید. بهبود بخشیدن تهویه هوای کیس، به شدت روی خنک سازی قطعات موجود روی کیس تاثیرگذار است و همه کاربران باید این مسئله را جدی بگیرند.


 

3- اگر Windows بالا می آید و پس از گذشت زمانی مشخص Restart می شود، یک برنامهApplication  خاصی روی سیستم نصب شده که اشکال دارد.

4- ممکن است سخت افزارهای جدیدی به این سیستم متصل شده باشد که Power قدرت روشن کردن آنها را ندارد و کامپیوتر Restart می شود. بنابراین ابتدا آن  سخت افزارها  را  یکی یکی جدا کرده تا عیب یابی شود

5- گاهی در اثر ویروسی شدن سیستم، کامپیوتر Restart می شود. در این صورت با استفاده از یک آنتی ویروس قابل Boot شدن و اسکن کردن سیستم یا در صورت عدم موفقیت، نصب مجدد  Windows اشکال برطرف می شود.

6- اگر کامپیوتر پس از مدتی کار،Blue Page  نمایش داده شود و Restart شود، بایستیWindows بصورت  full format نصب شود. (یاد آوری می شود، اگر سخت افزار جدیدی نصب شده نیز ممکن است در این حالت support نشود و بهتر است از سیستم جدا شود

7-اگر کامپیوتر با فشردن کلید power پس از چند ثانیه خاموش شود ، می توان با ریست کردن باطری بایاس اشکال را رفع کرد .

موفق باشید..



96/8/23::: 5:41 ص
نظر()